Міністерство освіти та науки України
Національний університет «Львівська політехніка»
Кафедра САПР
Звіт
до комплексної роботи
з курсу:”Системи автоматизації конструкторського проектування”
на тему:”Основи моделювання в 3D Max”
Львів 2011
Мета роботи
Ознайомитися із основними прийомами моделювання в 3D Max, а також навчитися побудови складних і простих обєктів, роботи із матеріалами і освітленням, різними операціями над об’єктами.
Теоретичні відомості
Представлення даних на моніторі у графічному виді вперше було реалізовано всередині 50-х років для великих ЕОМ, що застосовувались в наукових і військових дослідженнях. Тепер, графічний спосіб відображення даних став приналежністю великого числа комп’ютерних систем. Графічний інтерфейс є необхідним для програмного забезпечення різного класу, починаючи з операційних систем.
Комп’ютерна графіка, це спеціальна ділянка інформатики, що вивчає методи і засоби створення та обробки зображень за допомогою програмно-апаратних обчислювальних комплексів. Комп’ютерна графіка охоплює всі види та форми представлення зображень, як на екрані монітора, так і на зовнішньому носії (папір, плівка, тощо). Комп’ютерна графіка застосовується для візуалізації даних у різних сферах людської діяльності:
медицина - комп’ютерна томографія;
наука – склад речовин, векторні поля графіки процесів;
дизайн – реклама, поліграфія, моделювання.
В залежності від способу формування зображень, комп’ютерну графіку можна поділити на:
растрову;
векторну;
фрактальну;
тривимірну.
За способами представлення кольорів комп’ютерна графіка поділяється на:
чорно-білу;
кольорову.
За спеціалізацією в різних галузях комп’ютерна графіка є:
інженерною;
науковою;
web-графікою;
комп’ютерною поліграфією.
На перетині комп’ютерних, телевізійних та кінотехнологій стрімко розвивається комп’ютерна графіка й анімація. Значне місце посідає графіка для комп’ютерних ігор. Обіг ігрових програм складає десятки мільярдів доларів і стимулює розвиток анімації.
Структура та методи комп’ютерної графіки засновані на досягненнях фундаментальних та прикладних наук: математики, фізики, хімії, біології, статистики, програмування тощо. Це стосується, як програмних, так і апаратних засобів створення та обробки зображень. Тому комп’ютерна графіка є однією з найважливіших ділянок інформатики та стимулює розвиток комп’ютерної індустрії.
Тривимірна графіка
Тривимірна графіка призначена для імітації фотографування або відеозйомки тривимірних образів об’єктів, які можуть бути попередньо підготовані у пам’яті комп’ютера.
При використанні засобів тривимірної графіки синтез зображень виконується за алгоритмом, що містить:
попередня підготовка;
створення геометричної моделі сцени;
налаштування освітлення та зйомочних камер;
підготовка та призначення матеріалів;
візуалізація сцени.
Перші чотири пункти є підготовчими, а останній власне формує зображення.
Попередня підготовка. На цьому етапі складається вміст сцени. Треба передбачити всі об’єкти та їх деталі, тому бажано мати намальований ескіз.
Створення геометричної моделі сцени. Будуються тривимірні геометричні моделі об’єктів, що мають ширину, довжину та висоту. Об’єкти розташовуються у тривимірному просторі, причому їх можна вкладати у середину інших об’єктів. Набір інструментів по створенню геометричних моделей називається геометричним конструктором сцен. Після створення геометричної моделі, сцену можна розглядати з любого ракурсу.
Робота над композицією: світло та камери. Відбувається налаштування моделей джерел освітлення та розставляння зйомочних камер. Правильний підбір джерел освітлення дозволяє виконати імітацію фотографування сцени в любих умовах освітлення. Освітлення всіх об’єктів, їхні тіні та відблиски світла розраховуються програмою автоматично.
Моделі зйомочних камер надають можливості розглядати тривимірну сцену та виконувати її зйомку під любим кутом зору.
Підготовка та призначення матеріалів. Виконується робота, що забезпечує візуальну правдивість сцени та наближує якість зображення до реаль...